Pemuda-Pemudi

Wednesday, June 12

complicated sangat ! hmm :'(

yaAllah , apa lagi dugaan yg kau beri . hmm , bukan aku merungut . tapi aku dah tak mampu utk hadapi semua nehh . kurniakan aku secebis kebahagian kat aku yg boleh buat aku trsenyum .
semua yg aku post semua yg sedih2. sbbnye skrg aku mmg sedih sangat . aku terpaksa berpura depan semua org yg aku tade pape . aku kuat . aku tabah . Allah tak kan bagi dugaan kepada hambaNya diluar kemampuan seseorg tuhh. thats means, Allah tahu yg aku mampu . walaupun aku trsiksa sangat skrg nehh. mungkin tade orang laen akan fahamm. yess. i know. but i still can smile :)

kenapa curang ? hmmmmm 
ya Allah . kenapa dia sanggup melakukan neh semua , yes ! aku mngaku aku pun pernah jugak. tapi itu cerita dua tahun lepas ,dan skrg aku tak mcm tuu. knp perlu mnilai seseorang dari masa silam dia ,?? knp tak tgk siapa dia sekarang ?
 sumpah , seriously aku mmg terkejut sgt , rasa nak pengsan , mcm nak trcabut jantung aku dibuat nye . semalaman aku tak tidur sbb itu . selama ini aku dah syak , tapi aku cuba mnyakinkan hati aku yg semua ini tak mungkin terjadi . sbb aku percaya dia sepenuh hati aku . tapi skrg , agaknya Allah tuu nak tunjuk akhirnya aku tahu yg dia menduakan aku . terbukti yg dia mmg tak boleh tunggu aku selama 3tahun bila aku tamat pengajian neh la habuan yg aku dapatt. sumpah i can't accept ! aku mngaku aku ade buat salah , tapi neh ke caranya nak mnyelesaikan masalah ? serumit mana masalah aku ngn dia ,sekarang aku dah tak pernah terlintas nak menduakan dia . tapi ? hmmmm. sepanjang 6bulan aku sambung belajar aku tak prnh ade lelaki laen . malah dalam hati dah tade hati nak lalaki laen .yg aku nak cuma dia . itu jea yg aku rasa skrg . tapi , yg tergamaknya dia ade orang laen . hmmm. dia cakap just kawan ? tapi kawan ape mcm neh ? keluar sama , hantar ambik pergi keje , snap pic together ,wallpaper lagi gmbr sama ? ini kawan lagi ke beb ? susah la. dalam hubungan dah tade kejujuran . percaya lah ,kalau masih mnipu hubungan tak kan pergi jauhh. now , aku betul2 rasa diri aku kecik sgt . aku buntu ,tak tahu nak buat apee. first dapat tahu dia ade perempuan laen dalam kepapa otak aku satu jea , aku nak lari dr Ipoh hijrah ke tempat laen cari keje tempat laen.cari life baru . itu jea aku fikir . boleh lagi ke beb aku stay kat Ipoh tgk diorg bahagia. sumpah aku betul tak sanggup . tapi kawan aku nasihatkan aku supaya jgn pergi mana2. pertahankan semua neh kalau aku pergi nampak sangat yg aku kalah ,senang bagi dia kat permpuan tuu. kawan aku pesan aku kena brjuang kalau betul aku masih sayangkan dia . tapi permasalahn nya skrg , aku letih sngt yaAllah. hmmm. boleh ke aku berjuang demi neh semua . ?? hati aku dah ckup retak. aku tak tahu nak gambarkan mcm mne situasi aku skrg . setiap kali aku menaip airmata aku mnitis . kawan aku pesan jugak ,jgn menangis ! jgn mnangis depan dia . kalau kita mnagis dia suka tgk kita. sbb dia akan anggap bila kita nangis kita lemahh. tapi bukan aku nangis sbb aku dah ckup kuat sebelumm neh .
ternyata betul cakap mak abah , orang yang kita dah kenal bertahun2 pun janganlah percaya 100%. skrg aku mnyesal beri kepercayaan 100% kat diaa. hmmm. bila gaduh dia ungkit balik semua yg dia pernah bagi kat aku . hmmm .sedih nye , aku sdar aku tade pape . sbb aku tgh study . masih belum brkerja. tapi bila aku dah ade kerjaya aku dah tade nak harapkan spe2 dah . itu janji aku . aku kena sabar sebelum aku dpt kerja yg betul2 sesuai ngn aku .aku ade pelajaran. walaupun tade degree or PHD aku masih ade diploma. rezeki ade dimana2. ade rezeki lebih aku boleh sambung pelajaran aku diperingkat lebih tinggi lagi . Allah tak kan bagi hambanya rezeki sekali gus . Dia akan bagi pringkat demi peringkat .sikit2 . aku percaya itu !  
lps jumpa dia utk pulangkan balik phone dia , aku rasa lega sbb dapat luahkan segalanya yg terpendam selama sebulan lebih . hmmm. tapela , kalau dia sygkan perempuan tuu lebih dr aku ,aku redha , tapi pelan2 aku akan pergi dari hdup dia. dan aku pelan2 akan cuba pergi tinggal tempat neh dan pergi cari kehidupan laen di tempat laen. tapi , kalau dia nak aku berubah dia kena tinggalkan perempuan tuu. sbb hati aku mmg tak sanggup selagi tahu dia ngn perempuan tuu. hmmm . Bantu aku yaAllah. kuatkan hati neh utk mnghadapi segala musibah .
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...